Senaste senaste utvecklingen i hoten från My Money Europé

19.05.2015 17:35

Jag har skaffat mej en duktig advokat. Han har fört samtal med My Money Europé å mina vägar. 

Först kom det bara hot om åtal om jag inte omedelbart hostade upp de pengar som Björn Pettersson snott från My Money Europé genom att förfalska lånehandlingar, förfalska min namnteckning och få pengar av My Money Europé insatta direkt på sitt eget bankkonto.

Efter att min advokat börjat jaga representanter på My Money Europé och på Svea Inkasso som är själva indrivaren åt My Money Europé och tidigare ägare av de skumma finansinstitutet så kom det ett såkallat förlikningsförslag. Man skulle vara snäll mot mig och jag skulle betala bara 20 000 kronor någonting så skulle saken vara ur världen. Mitt svar blev självklart NEJ - aldrig i livet! Jag betraktar mig som offer för ett brott och trots att polisen lagt ner ärendet mot Björn Pettersson så tänker inte jag ge upp min kamp för rättvisa mot My Money Europé. Ytterligare en tid förflöt och nya hot om rättegång kom.

Jag använde min tid åt att kontakta polisen och undersöka om där fanns en oberoende handstilsexpert som även privatmänniskor kunde anlita vilket det såklart gjorde. Ett nytt "godhjärtat" förslag kom från My Money Europé där jag skulle betala ynka 3000 kronor så skulle saken vara ur världen. Även min advokat underströk att han rekommenderade mig att göra det. 

Mitt svar? NEJ - ALDRIG I LIVET! 

Jag förstår om andra människor tycker att jag är helt galen nu - men såhär är det: JAG är OSKYLDIG. Jag har ALDRIG lånat några pengar från My Money Europé och jag tänker ALDRIG betala en enda krona till dem. Dessutom kan man inte annat än tycka att det är verkligen skumt detta att de vill göra en uppgörelse men fjuttiga 3000 kronor när de var villiga att gå till rätten och få 80 000+ kronor, eller hur? Som jag ser det skulle jag erkänna att jag var skyldig dem ifall jag godtog deras uppgörelse, vilket jag alltså anser att jag inte är.

Det har begåtts ett brott mot mig och My Money Europé har varit mycket behjälpliga i detta brott genom att ge Björn Pettersson pengarna. Istället för att står för sitt misstag (om det nu var ett misstag) och starta en process mot Björn Pettersson ger man sig alltså på brottsoffret istället. SAMTIDIGTfortsätter man sitt samarbete med Björn Pettersson och tjänar grova pengar på hans sliskiga affärer med att blåsa människor. Det är så jävla äckligt att man kan spy.

Detta var anledningen till att jag försökte anmäla My Money Europé till finansinspektionen men se - det gick inte eftersom My Money Europé inte är en bank utan just ett finansinstitut. Svea Ekonomi grundade My Money Europé just för detta ändamål - att kunna göra halvschaskiga affärer med kriminella bilhandlare och tillsammans med dessa skörda intet ont anade offer som sedan tvingas betala lån för skitbilar som står på skroten... så går det till. Det är i alla fall vad jag tror.