My Money Europé - vet de verkligen vad de gör???

02.10.2014 12:43

På den tiden då jag köpte bil från BP så hade My Money Europé instruktioner om hur det gick till när man lånade ut pengar till billån - som man då hävdar att man är bäst på. Det ser ut såhär:

1. Man ansöker om lånelöfte.

2. Man fyller i en lånehandling och vid bilköpet ett köpekontrakt. 

3. När dessa båda handlingar kommer in till My Money Europé godkänns lånet och pengarna förs över till bilhandlaren.

4. Låntagaren får en lånehandling hemskickad.


I mitt fall skedde följande:

1. Jag skickade kopior på mitt körkort till Björn Pettersson som sa att han skulle ordna med lånelöfte.
2. My Money Europé lurades av Björn Pettersson och beviljar ett privatlån i mitt namn på hans falska låneansökan och sätter in pengarna på hans bankkonto. 

Idag är de pengarna uppe i en summa om 80 000 + kr - pengar som My Money Europé tänker kräva mig på genom sitt moderbolag Svea Ekonomi. 
Absolut värst i detta sammanhang är att man fortfarande samarbetar med Björn Pettersson än idag. Därför överväger jag att polisanmäla även My Money Europé och Svea Ekonomi samt ännu en gång kontakta finansinspektionen om hur deras utlåning sköts...

En begäran om återupptagande av polisanmälan mot Björn Pettersson gällande bedrägeri är för länge sedan skickad till Åklagarmyndigheten i Visby. 
Just nu väntar jag ... inget är som väntans tider. En sak är dock säker - den här sidan kommer att upprätthållas för Björn Pettersson är ännu aktiv i sin firma. Så sent som för några dagar sedan sa han till en presumtiv kund att han behövde kopia på körkort och personuppgifter för att utverka en lånehandling och ansöka om lånelöfte. Den kunden drog då som tur är öronen åt sig.